Komunikačný špecialista/špecialistka
Miesto výkonu práce
Bratislava
Nástup
Ihneď (dohodou)
Typ pracovnej ponuky
Trvalý pracovný pomer
Mesačný plat
od 2000 eur
Koho hľadáme
Hľadáme skúseného a samostatného komunikátora/komunikátorku, ktorý/ktorá je pripravený/á realizovať komunikačnú agendu smerom k vedeniu Úradu podpredsedu vlády pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku, ale aj k externému publiku. Ideálny kandidát má cit pre strategické myslenie, silné zručnosti v písanom aj ústnom prejave a schopnosť jasne, kreatívne a efektívne komunikovať komplexné témy rôznorodému publiku.
Náplň práce
- Tvorba a realizácia komunikačných plánov a kampaní
- Príprava obsahu (tlačové správy, články, príspevky na sociálne siete, newslettery)
- Koordinácia interných a externých komunikačných aktivít
- Spolupráca s médiami, príprava podkladov pre rozhovory a vystúpenia
- Monitoring médií a analýza dosahu komunikačných výstupov
- Správa webového a sociálneho obsahu
- Podpora v rámci eventov, PR projektov a krízovej komunikácie
Požiadavky
- Skúsenosti v oblasti komunikácie, PR, médií alebo marketingu (min. 3 roky)
- Výborný písomný prejav v slovenskom jazyku, schopnosť pracovať so štýlom a tónom značky
- Samostatnosť, spoľahlivosť a proaktívny prístup
- Schopnosť pracovať pod tlakom a efektívne nastavovať priority
- Znalosť anglického jazyka na komunikatívnej úrovni
- Skúsenosť so správou obsahu, sociálnymi médiami a analytickými nástrojmi (napr. SharePoint, Mailchimp)
- Výborné copywriterské zručnosti v slovenčine aj angličtine, vrátane schopnosti prispôsobiť štýl a tón komunikácie cieľovej skupine
- Zručnosť v tvorbe vizuálne atraktívneho obsahu v Canve
- Praktické skúsenosti s úpravou a správou webových stránok vo WordPresse
Prečo si vybrať nás
- Zanietený tím so skúsenosťami z rôznorodého prostredia – zo súkromného i verejného sektora, so zahraničnými skúsenosťami i so znalosťou domáceho prostredia, z akademického aj inovačného prostredia, doplnený o talentovaných čerstvých absolventov;
- Možnosť kariérne rásť v úplne novej štrukturálnej téme, ktorá bude Slovensko ekonomicky ťahať v nasledujúcich rokoch;
- Neformálna pracovná kultúra, kde je vítaná vlastná iniciatíva, kreativita a spätná väzba.
Ďalšie benefity
- pružný pracovný čas
- príspevok na stravovanie formou finančného príspevku na účet
- príspevok do 3. piliera DDS
- možnosť zúčastniť sa odborných školení pre rozvoj analytických znalostí
- multisport karta
Kto sme a čo robíme?
Výskumná a inovačná autorita (VAIA) je útvar Úradu podpredsedu vlády pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku zodpovedný za tvorbu a koordináciu výskumných a inovačných politík s cieľom transformovať Slovensko na ambicióznu a inovatívnu krajinu. VAIA vznikla na Úrade vlády v roku 2021 a po delimitácii začiatkom roka 2025 funguje pod Úradom podpredsedu vlády pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku. Náš tím zanietených odborníkov postupne rastie a aktuálne má 45+ členov. Medzi hlavné zodpovednosti VAIA patrí:
- Príprava a napĺňanie Národnej stratégie výskumu, vývoja a inovácií;
- Implementácia Komponentu 9 a časti Komponentu 10 Plánu obnovy a odolnosti SR – máme teda zodpovednosť za investície, ale aj potrebné reformy v mimoriadne dôležitej oblasti inovačnej a technologickej politiky;
- Koordinácia aktivít Stratégie výskumu a inovácií pre inteligentnú špecializáciu (RIS3) ako podmienky čerpania prostriedkov z Fondov EÚ na výskum, vývoj a inovácie;
- Úloha sekretariátu Rady vlády pre vedu, techniku a inovácie;
Hodnoty VAIA
- Maximalizujeme verejný záujem: VAIA je transparentná inštitúcia, ktorá vždy maximalizuje verejný záujem a kladie ho nad záujem konkrétnych jednotlivcov, firiem či organizácií. Budujeme znalostnú, nie “známostnú” ekonomiku. Presadzujeme riešenia v prospech celej spoločnosti, nie jej vybraných častí. Transparentným správaním a komunikáciou budujeme dôveru.
- Konáme kompetentne: VAIA chce zásadne transformovať oblasť výskumu, vývoja a inovácií na základe objektívnych dát, znalosti najlepšej dostupnej medzinárodnej praxe a dôsledného vyhodnocovania alternatív. Záleží nám na odbornosti našich postupov a stanovísk a profesionalite nášho vystupovania a komunikácie. Hovoria za nás výsledky, nie marketing.
- Spolupracujeme s rešpektom: Vo VAIA vytvárame neformálne prostredie, v ktorom sme si nápomocní. Rešpektujeme kolegov a partnerov bez ohľadu na ich postavenie v štátnej správe, osobnú afinitu alebo zhodu v politických či iných názoroch. Dbáme na to, aby sa každý člen tímu cítil bezpečne a nebol vystavený ubližujúcemu konaniu. Kolegom a partnerom a priori dôverujeme a predpokladáme pri konaní dobrý úmysel.
- Zlepšujeme sa neustále: VAIA je učiacou sa organizáciou. Nevieme všetko, robíme chyby a aktívne podnikáme kroky na odstránenie vlastných “slepých miest”. Sme zvedaví a aktívne experimentujeme. Voči prípadným neúspechom a zlyhaniam si budujeme odolnosť. Neprezentujeme VAIA ako výnimočný útvar, jednorožca či ostrovček a chápeme, že sme súčasťou celku, v ktorom platia rovnaké pravidlá pre všetkých.
Ideš s nami do toho? Daj nám o sebe vedieť.
Ak hľadáte novú profesionálnu výzvu a zaujala Vás táto pozícia, zašlite nám Váš životopis a motivačný list (rozsah: 300-600 slov) na e-mailovú adresu: vaia@vlada.gov.sk
Budeme sa tešiť na stretnutie na pracovnom pohovore.